بازگرداندن تعادل به افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی

 14سپتامبر 2018- در نوروپاتی محیطی که یکی از عوارض ناشی از دیابت است اعصاب دست و پا دچار آسیب میشوند، اما این عارضه همچنین ممکن است سبب اختلال در حفظ تعادل این افراد شود و آنها را در معرض خطر سقوط قرار دهد.
در حال حاضر دکتر Anna Hatton، از دانشگاه کوئینزلند، بر روی یک نوع کفی کفش تحقیق می کند که می تواند به بهبود تعادل این افراد کمک کند.
این مطالعه با کمک مالی مرکز Diabetes Australia Research Trust پشتیبانی می شود.دکتر هاتون می گوید: آسیب به اعصاب - مانند آسیبهای عصبی ناشی از نوروپاتی محیطی - می تواند موجب اختلال در انتقال سیگنال ها از بدن به مغز، در این مورد از پاها به مغز، شود.این سیگنال ها یکی از راههایی هستند که بدن ما برای حفظ تعادلمان در اختیار دارد.بنابراین زمانی که این سیگنال ها مختل می شوند، حفظ تعادل برای فرد بسیار دشوار می گردد.
دکتر هاتون می گوید: من در حال مطالعه ی کفی هایی با سطوح دارای الگوهای بافتی مختلف هستم که نقاط برجسته ای بروی آنها وجود دارد که برای تحریک سنسورهای پوستی موجود در کف پا طراحی شده است.ایده ی این کار افزایش میزان اطلاعات حسی در پای افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی است که ممکن است بتواند به بهبود تعادل افراد مبتلا به دیابت کمک کند.
منبع:

https://www.diabetesaustralia.com.au/news/15546?type=research